hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کهگیلویه و بویر احمد| دوره آموزشی عدالت ویژه کودکان و نوجوانان در یاسوج برگزار شد

کهگیلویه و بویر احمد| دوره آموزشی عدالت ویژه کودکان و نوجوانان در یاسوج برگزار شد

نخستین دوره آموزشی نظام عدالت ویژه کودکان و نوجوانان با نظارت سازمان یونیسف در یاسوج برگزار شد.

معاون برنامه‌ریزی دادگستری استان هدف از برگزاری نخستین دوره آموزشی نظام عدالت ویژه کودکان و نوجوانان در یاسوج برگزاری این دوره را آشنایی بیشتر علمی همکاران قضایی و نمایندگان حقوقی نهادهایی که با حقوق کودکان و نوجوانان ارتباط مستقیم دارند بیان کرد و گفت: بحث مسئولیت کیفری درواقع به نوع و نحوه برخورد مناسب با اطفال و نوجوانان می‌پردازد. اردوان عزیزی افزود: به دلیل برخی ملاحظات و تعارضات سال‌ها طول کشید تا اصولی که در قانون مجازات اسلامی مشخص‌شده بود اصلاح‌شده و جنبه قانون به خود بگیرد.

او با اشاره به اینکه امروزه در جوامع مختلف خشونت‌هایی علیه کودکان انجام می‌گیرد، گفت: اگر به اطفال به دیده بزه دیده نگاه کنیم مهم‌ترین بحث که می‌توان به آن توجه کرد این است که اطفال به‌نوعی در جوامع مختلف قربانی خشونت‌های مختلفی قرار می‌گیرند که ممکن است در خانه، خانواده، مدرسه، محیط‌های آموزشی، مراکز تأمینی و تربیتی و قضایی باشد. عزیزی ادامه داد: مهم‌ترین بحثی که می‌توان به آن اشاره کرد این است که موضوع قوانین بازدارنده در زمینه خشونت علیه اطفال در ساختار قانونی کشور ایران و دیگر ملل قانونی شده است. در این نشست حجت‌الاسلام سعید رهایی عضو هیئت‌علمی دانشگاه شیخ مفید و نماینده ایران در سازمان یونیسف گفت: کودکان سرمایه یک ملت هستند چراکه کودکان مانند بذری هستند که باید خود کاشته شوند و چنانچه این مهم رعایت نشد بذر مناسبی درو نخواهیم کرد. نماینده ایران در سازمان یونیسف گفت: آنچه در آمار این سازمان آمده است جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه با تمام محدودیت‌هایی که دارد بهترین کادر ویژه دادگاه اطفال و کودکان را در محاکم دارد. دکتر سید جعفر کاظم پور مدیرکل تدوین لوایح حقوقی و مقررات قوه قضائیه نیز در این نشست در سخنانی به برتری نظام حقوقی اسلام در زمینه حقوق کودکان و نوجوانان نسبت به دیگر نظام‌های حقوقی اشاره کرد و گفت: نظام حقوقی اسلام که بر اساس قرآن و مبانی دینی شکل‌گرفته است نه‌تنها عقب‌تر نیستیم بلکه در این نظام دینی از قواعد و مقررات خوبی برای رعایت حقوق کودکان برخوردار هستیمدر ادامه این همایش سه‌روزه دکتر سید علی کاظمی مشاور معاون حقوقی قوه قضائیه نیز در سخنانی اظهار داشت: در زمینه اجرای حقوق کودکان و نوجوانان در قوه قضائیه به رشد خوبی رسیده‌ایم و اکنون لایحه تشکیل پلیس قضایی ویژه کودکان و نوجوانان در قوه قضائیه تدوین و در حال ارسال به دولت است.

او گفت: دوره آموزشی نظام عدالت ویژه حقوق کودکان نوجوانان بیست و هشتمین دوره از سری آموزش‌های زیر نظر سازمان یونیسف است که در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد